Polityka cookies

W ramach naszej strony wykorzystujemy pliki cookies w celu ułatwienia i ulepszenia korzystania ze strony. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Twojego urządzenia. Ponadto, po wyrażeniu zgody, pliki cookies będą wykorzystywane do celów reklamowych związanych z analizą zachowań użytkowników oraz do celów statystycznych. Możesz wyłączyć stosowanie plików cookies dla tych celów poprzez dokonanie zmiany ustawień Twojej przeglądarki lub przez kliknięcie przycisku poniżej: Ustawienia.

Więcej informacji na temat plików cookies możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.

Rynek i konsumenci

Trendy rynkowe

Śledzimy zachodzące przemiany w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów oraz analizujemy trendy w kategorii napojów gorących. Dopasowujemy nasze produkty do rosnących potrzeb związanych z dbaniem o ogólny dobrostan, zdrowie i świadome odżywianie oraz samopoczucie i relaks.

Zachęcamy do zapoznania się z trendami, na które możesz odpowiedzieć, oferując nasze produkty.

BEZ KOFEINY, ALTERNATYWY DLA KAWY

Niektórzy konsumenci świadomie zmniejszają ilość spożywanej kofeiny

Badania naukowe wskazują, że kofeina poprawia podstawowe funkcje poznawcze, takie jak uwaga, czujność czy czas reakcji.  Równocześnie jednak, oprócz korzyści, kofeina może przysparzać szereg problemów szczególnie wśród osób, które odczuwają zmęczenie lub osłabienie. Zbyt dużo kofeiny prowadzi do odczuwalnego niepokoju i problemów ze snem, które są czynnikami ograniczającymi pracę mózgu. Nie udowodniono, że kofeina wspomaga kluczowe funkcje mózgu poza skupieniem czy kreatywnością.  Niektóre badania sugerują, że spożycie kofeiny może hamować wchłanianie witamin.

Obserwowany od lat wzrastający trend świadomego dbania o zdrowie powiązany jest również z kofeiną. Powszechnie pojawiają się rozbieżne opinie na temat zalet spożywania kawy naturalnej oraz bezpiecznej dla zdrowia dawki kofeiny. Konsumenci często nie wiedzą, ile kofeiny znajduje się w ich diecie, bo kofeina występuje w wielu innych produktach. Dlatego spory odsetek konsumentów sięga po kawę bezkofeinową albo szuka napojów alternatywnych, obawiając się zbyt dużego spożycia kofeiny.

Bez kofeiny

Napoje zbożowo-cykoriowe spełniają oczekiwania tych konsumentów, którzy nie chcą zrezygnować z napojów o smaku kawy, ale szukają sposobu na zmniejszenie ilości spożywanej kofeiny.

Odsetek osób sięgających po kawę bezkofeinową

Europa

Kawę bezkofeinową wybiera: 8% Polaków i aż 35% Hiszpanów.

Wielka Brytania

Konsumenci w Wielkiej Brytanii wybierają coraz częściej kawę bez kofeiny.

RozwińZwiń

ZDROWY SEN I RELAKS

Sen staje się towarem deficytowym

Konsumenci są coraz bardziej świadomi wpływu snu na zdrowie i samopoczucie. Sen jest podstawowym elementem zdrowia psychicznego i fizycznego. Jakość snu ma znaczący wpływ na nastrój i dobrostan psychiczny. Badania ilustrują, że jedna trzecia lub nawet połowa pacjentów z przewlekłymi problemami ze snem ma zaburzenia nastroju. Konsumenci wskazują również na związek kofeiny z gorszą jakością snu.

Bez kofeiny

Napoje zbożowe i cykoriowe nie wywołują dodatkowego pobudzenia i nie zaburzają snu. Mogą być wypijane tuż przed snem. Także przez dzieci.

34% amerykańskich konsumentów poprawę jakości snu i odpoczynku wpisuje na listę priorytetów dotyczących swojego zdrowia.

43% amerykańskich konsumentów brak snu uważa za jeden z czynników wpływających na stres.

Odsetek konsumentów deklarujących chęć zmniejszenia ilości wypijanej kawy w celu poprawy snu

RozwińZwiń

ŻYWNOŚĆ Z ROŚLIN

Dieta roślinna w trendzie wzrostowym

Trend dotyczący wzrostu udziału produktów roślinnych w zakupach spożywczych jest coraz bardziej widoczny na wielu rynkach. Wprawdzie grupa konsumentów określająca się jako weganie nie jest liczna, ale pozostali konsumenci chętnie sięgają po produkty wegańskie lub wegetariańskie dla urozmaicenia i wzbogacenia swojej diety. Widoczne jest zwiększone zapotrzebowanie konsumentów na zdrowsze, oparte na roślinach produkty. Producenci napojów gorących coraz częściej stosują oznaczenia: „wegański” na swoich produktach.

Odsetek konsumentów skłonnych do spożywania większej ilości produktów roślinnych

Liczba oznaczeń produktów jako wegańskie i wegetariańskie na świecie w kategorii: kawa i inne napoje gorące

RozwińZwiń

NEUTRALNIE I BEZ DODATKÓW

Konsumenci wybierają produkty naturalne o prostym składzie

Dla konsumentów coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze żywności jest jej naturalność. 

Odsetek konsumentów w wybranych krajach, dla których naturalne składniki są jednym z podstawowych czynników decydujących o wyborze żywności

Producenci napojów gorących, podążając za oczekiwaniem konsumentów, wprowadzają coraz większą liczbę produktów z oświadczeniami dotyczącymi naturalności, w szczególności: naturalnego pochodzenia składników, żywności bio, produktów z pełnego przemiału, bez sztucznych dodatków, konserwantów oraz żywności niemodyfikowanej genetycznie.

Odsetek produktów z kategorii napojów gorących, na których zastosowano oznaczenia związane z neutralnością

„Czysta etykieta”

Trend „clean label” – „czysta etykieta” – został zapoczątkowany przez konsumentów i wynika z potrzeby kupowania żywności, której można ufać, czyli takiej, która jest „prawdziwa” i bliska naturze. Poszukuje się produktów, które zawierają znane i powszechnie rozpoznawalne składniki oraz które są pozbawione sztucznych dodatków.

Konsumenci coraz wnikliwej analizują etykiety produktów oraz listy składników. Chcą znać dokładny skład produktów i zależy im na eliminacji składników typu: cukier, tłuszcz, sztuczne dodatki.

Oferowane przez nas receptury napojów ze zbóż i cykorii mają prosty skład, rozpoznawalne składniki, nie zawierają konserwantów i nie są modyfikowane genetycznie.

RozwińZwiń

SKŁADNIKI WZBOGACAJĄCE

Żywność spełnia określone funkcje odżywcze

Wśród konsumentów wzrasta znaczenie błonnika pokarmowego i jego funkcji zdrowotnych. W coraz większym stopniu zwraca się uwagę na związek pomiędzy samopoczuciem a rodzajem spożywanej żywności. Ma to swoje odzwierciedlenie w badaniach naukowych opisujących system osi mózgowo-jelitowej i korelacji pomiędzy procesem trawienia a funkcjami mózgu i jego rozwojem. Produkty bogate w błonnik wspierają zdrowie jelit i mogą mieć wpływ na poprawę samopoczucia.

Odsetek konsumentów wskazujących na związek pomiędzy odpornością organizmu a składnikami żywności wspomagającymi jelita

Zainteresowanie żywnością wzmacniającą układ trawienny i jelita jest wynikiem badań naukowych łączących zdrowie układu pokarmowego z innymi problemami zdrowotnymi, np. wyglądem skóry czy odpornością. Konsumenci świadomi takiego związku poszukują w produktach składników wpływających pozytywnie na układ trawienny.

Wiele badań naukowych wskazuje na rolę błonnika pokarmowego w utrzymaniu dobrego zdrowia (w tym zdrowia jelit) i zmniejszaniu ryzyka wielu chorób przewlekłych. Błonnik może wzmacniać funkcje odpornościowe i wchłanianie składników odżywczych. Eliminowanie niedoborów błonnika to aktualnie „mantra” każdego, kto chce dbać o swoje zdrowie.

Zawartość błonnika w żywności jest ważnym czynnikiem wyboru produktów spożywczych. Średnio 2 na 10 konsumentów bierze pod uwagę ten czynnik podczas zakupu żywności.

Odsetek konsumentów kierujących się zawartością błonnika przy zakupach żywności

Składniki funkcjonalne wzbogacające napoje

Konsumenci są zainteresowani żywnością o zwiększonych właściwościach odżywczych.

Odsetek konsumentów w wybranych krajach, którzy spożywali żywność funkcjonalną lub wzbogaconą w okresie czerwiec-sierpień 2020 r.

Żywność źródłem witamin i minerałów

Konsumenci z różnych krajów deklarują, że żywność będąca źródłem witamin lub minerałów jest jednym z najważniejszych czynników przy zakupach produktów spożywczych.

Odsetek konsumentów, dla których czynnik: „żywność jest źródłem witamin i minerałów” jest jednym z trzech najważniejszych podczas robienia zakupów.

Zdrowie to podstawa

Spora część konsumentów wybiera żywność lub napoje funkcjonalne, aby zwiększyć: odporność, poprawić trawienie, zmniejszyć stres albo wzmocnić kości.

Francja

36% konsumentów wybiera żywność lub napoje funkcjonalne, aby zwiększyć odporność

Niemcy

31% konsumentów wybiera żywność lub napoje funkcjonalne na lepsze trawienie

Włochy

23% konsumentów wybiera żywność lub napoje funkcjonalne na zmniejszenie stresu

Hiszpania

28% konsumentów wybiera żywność lub napoje funkcjonalne, aby wzmocnić kości

Dane na podstawie raportów Mintel 2021.

RozwińZwiń